2013. március 20., szerda

Könyvjelzők

Csak mert viszonylag régen volt kreatívkodás :)

Előzetesben megjegyzem, hogy megboldogult lánykoromban, megátalkodott szamárfülező voltam. Mindig úgy jelöltem, hogy hol tartok a könyvben. Sokakat idegesített.
Ezt követően jött egy bármi jó lehet könyvjelzőnek, ami épp a kezembe akad. Ceruza, papír zsebkendő, blokk, papír fecni... Bármi.
Ezután nyomtató segítségével készítettem pár színes, vidám könyvjelzőt, szép idézetekkel, de valahogy elkallódtak. 
Még mielőtt visszaszoktam volna a szamárfülezésre körülnéztem origami témában, és találtam néhány pár perc alatt elkészíthető, ötletes könyvjelzőt. 
Ezeket a lap sarkára kell "húzni", a lapok összefogják, nagyon leesni sem tud, bármikor pótolható, és egyedi.

Ez a fajta volt, amit először használtam:

  
 
Ezen a videón láthatjátok az elkészítését:

 

A videó készítőjével ellentétben én fordítva használom. Nekem a teljes része van azon az oldalon ahol éppen tartok.

Ezt követte ez:


Ezen a videón megnézhetitek, hogy készül egy hasonló.


Valamivel bonyolultabb, mint ahogy én készítem, de csak azért, mert két színű, egy színűként sokkal egyszerűbb elkészíteni.
Amit én készítek annak az alapja közönséges sátor hajtás. Két egymással szembeni csúcsot megfelezek, lelapítok. Az egyik alját behajtom a háromszögbe, ez fogja összetartani. A másikat meg keskenyítem. Igény esetén fényképekkel illusztrálom. Nem saját ötlet, de halovány lila fogalmam sincs, hogy hol találtam anno.

A harmadik könyvjelző ez:


Itt nézhetitek meg, hogy készül:



Igen, tudok róla, hogy ezt sem úgy használom, mint a készítő, de én jobban szeretem, ha a tetején lóg ki a fülecske.

A negyedik könyvjelző nem origami. Viszont nagyon cuki.

 Ehhez nincs videó.
A leírását itt találhatjátok meg.
A hangsúly a gémkapocs hajtásán van. 
Egyébként én színes, műanyag gémkapcsot használok, mert azáltal is színesebb lesz, meg egyébként is könnyebb hajtani. Hímző fonallal horgolom be, 1-es horgolótűvel, egy ráhajtásos pálcákkal.
A színeket nagyon jól össze lehet párosítani, fehér kapocs, zöld fonal, Fradi drukkereknek például, vagy fordítva. Különben kipróbáltam, és melírozott fonallal is nagyon jól néz ki, és igazán egyedi lesz tőle.

u. i.: Bocs a képek minőségéért!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése