2013. április 11., csütörtök

Így készül az amigurmi nyuszi 1

Tegnap a harmadik üzletben sikerült szemeket venni a nyuszihoz. A kedvenc hobby boltomban jól emlékeztem, hogy vannak szemek, de sajnos csak ragaszthatóak. Elmentem a közelebbi méterárú boltba, de ott nem volt semmilyen, de volt kb. akkora nagyságú réz színű füles gomb. Gondoltam, ha ló nincs, jó a szamár is, vettem belőle párat. De volt még időm, ezért elszaladtam a kedvencebb méterárú boltba is, ami kicsit messzebb van a hobby bolthoz, de megérte, ugyanis kiderült, hogy többféle felvarrható szemük is van. A klasszikus barna (mackó) szemeken kívül, egész sokféle mozgó szemük is volt. Vettem mindkettőből.
Csibe megnézegette, és mozgó szemet választott a nyuszijához, mert az olyan cuki. 

Szóval este nekiálltam nyuszit horgolni. Gondoltam, akkor részletekben fel is teszem a fényképeket, és az adott testrészhez tartozó leírást.
Nem tudom, hogy mennyire lesz értelmezhető a leírásom, de még sosem fordítottam mintaleírást (na jó, angolról mást sem :), de én értem... Ettől függetlenül, ha valakinek kérdése van, nyugodtan írjatok :)

Szóval.

A fej:

És a hozzátartozó leírás:
 

Fej

1. sor 2 láncszem, a tűtől a második szembe 6 rövidpálca
2. sor az előző sor minden szemébe 2 rövidpálca (12 szem)
3. sor *  1 rövidpálca, a következő szembe 2 rövidpálca *, ismételjük 6 alkalommal (18 szem)
4. sor * 2 rövidpálca, a következő szembe 2 rövidpálca * ismételjük 6 alkalommal (24 szem)
5. sor * 3 rövidpálca, a következő szembe 2 rövidpálca * ismételjük 6-szor (30 szem)
6. sor * 4 rövidpálca az előző sor szemeibe, 2 rövidpálca a következő szembe* ismételjük 6szor (36 szem)
7. sor. * 5 rövidpálca az előző sor szemeibe, a következő szembe 2 rövidpálca* ismételjük hatszor (42 szem)
8. sor * 6 rövidpálca az előző sor szemeibe, a következő szembe 2 rövidpálca * ismételjük 6-szor (48 szem)
9-13 sor az előző sor minden szemébe rövidpálca (48 szem)
14. sor * 6 rövidpálca, 1 fogyasztás * ismételjük 6 alkalommal (42 szem)
15. sor  * 5 rövidpálca, 1 fogyasztás * ismételjük 6 alkalommal (36 szem)
16. sor * 4 rövidpálca, 1 fogyasztás *, ismételjük 6 alkalommal (30 szem)
17. sor * 3 rövidpálca, 1 fogyasztás *, ismételjük 6 alkalommal (24 szem)

Helyezzük be a 12 mm-es, biztonsági szemet. Kezdjük kitömni a fejet.

18. sor * 2 rövidpálca, egy fogyasztás * ismételjük 6 alkalommal (18szem)
19. sor * 1 rövidpálca, 1 fogyasztás * ismételjük 6 alkalommal (12 szem)
 
20. sor  * 1 rövidpálcát kihagyunk, 1 rövidpálca * ismételjük 6 alkalommal (6 szem)

Rögzítsük a horgolás végét, dolgozzuk el a szálat. Varrjuk fel az orrot.

Tömjük ki teljesen a fejet.


Az orra kicsit elcsúszott nekem, de továbbra sem megy a kötött/horgolt anyagokon a hímzés :( Csibe azt mondta, hogy azért ne bontsam le, mert neki így is tetszik.

Ezt követte a test:
 Kitömve fotóztam.


A leírása:

Test.
1.     sor 2 láncszem, a tűtől a második láncszembe 7 rövidpálca
2.     az előző sor minden rövidpálcájába 2 rövidpálca (14 szem)
3.     * 1 rövidpálca, a következő szembe 2 rövidpálca * ismételjük 7 alkalommal (21 szem)
4.     * 2 rövidpálca az előző sor szemeibe, a következő szembe 2 rövidpálca * ismételjük 7 alkalommal (28 szem)
5-8 sor az előző sor minden szemébe rövidpálca (28 szem)
9. sor * 2 rövidpálca, 1 fogyasztás* (ismételjük 7 alkalommal (21 szem)
10. sor * 1 rövidpálca, 1 fogyasztás * ismételjük 7 alkalommal (14 szem)

Rögzítsük, és hagyjunk hosszú szálat a varráshoz. A kitömött testet varjuk fel a fejhez.
 
Azt hittem, hogy nehezebb lesz, és lassan készül, de haladós a dolog. 
Van egy negyed fülem is készen, de azt majd leírással együtt akkor mutatom meg, ha kész lesz.

Kedvenc hobby boltomban vettem fül bélésnek, és talpnak nagyon finom, puha filc anyagot, rózsaszínt és fehéret, azt fogom használni hozzá. 

A kész fejet, és testet persze közben összevarrtam már.

Jelenleg itt tartok:

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése