2013. március 24., vasárnap

Húsvétra készülve

Közeledik a húsvét.
Csibe osztályának (is) készítettem gipsz tojásokat, amiket kifestve haza tudnak vinni ajándékba, vagy akár ott is maradhat az osztályba, mint dekoráció. Csibe legalábbis utóbbit tervezi, de csak "mert nekem bármikor önthetünk itthon". Édes, ugye? :)

Szóval a tojások:


A madzagok nem véletlenül vannak ott a fényképen, hanem direkt. Annál fogva lehet majd felakasztani a tojásokat.

Gipszöntésnél amire oda szoktam figyelni, hogy a gipsz ne legyen se túl sűrű (nem olyan szépen simul bele a formába, nem tölti ki olyan egyenletesen a részleteket), és se túl híg (az életben nem szárad meg). Valamint ha akasztósra szeretném, akkor a cérnát/drótot még a friss gipszbe belenyomom. Azzal együtt szárad meg, és így erősen fogja tartani.

A fénykép még száradás közben készült, de helyhiány miatt kicsit összébb rendezve.

Körülbelül két éve, karácsony tájékán öntöttem utoljára ilyen nagy mennyiségben gipszet (ez csak a töredéke, annak amennyit csináltam). Akkor az óvodába készültek fára akasztható gipsz angyalkák, és mécsestartók.

Száradás után a gyerekek fogják a tojásokat saját kézzel, a saját ízlésük szerint kifesteni. Ez nagyon fontos szerintem, mert annak idején, amikor rövid ideig, de napközis voltam, az ottani tanárnővel gipsz figurákat öntöttünk anyák napjára ajándékba. Mindenki kiválaszthatta a formát, meg a tempera színét, amivel a tanárnéni beszínezte a gipszet, aztán kiöntötte, majd kivette a formából, és odaadta. Szóval nem volt benne semmi igazán személyes. Mindazonáltal vitathatatlanul kedves ötlet volt tőle, hogy ezzel is foglalkozott.

Van itthon már pár gipsz öntő formánk (a nyuszinak meg kellett e-mail-ben írni, hogy hozzon azt (is), de olyat, amilyen még nincs :) Szerencsére nem nagyon igényes a csaj :)

Az öntő formák hosszú távon is jó befektetések. 
Egyrészt lekötik a gyerekeket már a festéssel is (én anno azért vettem, mert Csibe kicsi volt a komolyabb kézműves tevékenységekhez, de festékkel pacsmagolni szeretett), másrészt a nagyobbak már önthetik is a formákat, amik dekorációnak is jók, de akár ajándékba is lehet adni.

Tavaly Csibének tartottunk egy kisebb zsúrt a születésnapján, és hogy ne unatkozzanak a gyerekek, többek között előre kiöntött, és kiszárított gipsz figurákat is festhettek, amelyeknek a hátára mágnes csíkot ragasztottunk, és hűtőmágnesként kerültek alkalmazásba. A mi hűtőnkön is virít pár ilyen házi készítésű hűtő mágnes. 

Az öntőformák árai elég változatosak, de elég sokáig bírják a gyűrődést. A gipsz ára sem vészes. Én utoljára 300,- körül vettem 2 kg modell gipszet, amiből azért elég sok mindent ki lehet hozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése