2013. február 10., vasárnap

Karkötő

A mai nap elég tevékenyen múlt el. 
Befejeztem az utca végén lakó néni által kért szíves karkötőt.


Ez a korábban már mutatottal ellentétben vízszintesen elhelyezett szívecskés.
Bár a néni kérése rózsaszín alapon fehér volt, némileg eltértem tőle. Sajnos a kedvenc boltomban nem a rózsaszín a legkeresettebb gyöngytípus :( A zacskóban azért sötétebbnek tűnt, de akárhogy is nézegettem egyesével, úgy tűnt, hogy a fehér sehogy sem fog kitűnni belőle, ezért a szívek körvonalait piros gyönggyel készítettem el, és a közepére fehér gyöngyöket tettem. 
A néninek így is tetszik, ugyanis még félkész állapotban összefutottam vele, és megmutattam neki. Mármint a karkötő volt félkész :) Ma horgoltam rá még pár szívecskét, és feltettem rá a T kapcsot. 
A mintát egyébként a már korábban említett DB-Bead mintatervező program segítségével készítettem. Igény esetén szívesen megosztom. 
A karkötő öt szemes hengernek készült, szóval ennyiben biztosan eltér a neten található szív mintáktól. Habár a témában nem kutakodtam, mivel határozottan tudtam, hogy öt szemessel fogok dolgozni. Azért jó az ötszemes, legalábbis én azért szeretem, mert így csak ötször kell felfűzni a kívánt hosszúságot. Tehát ha egy 15 cm átmérőjű karkötőt szeretnénk, az a megfelelő sorrendben felfűzve 75 cm-nyi gyöngysort kíván. A felfűzős részét szeretem a legkevésbé, ezért ha lehet akkor öt szemesben tervezek magamnak. A tervező ezt a mennyiséget tekinti minimumnak, meg hát négy szemből nem is nagyon lehet hengert horgolni. A kezdetekben hat szemmel számoltam a sorokat, és kétszer készítettem nyolc szemeset ajándékba, de azt hittem, az életben nem érek a fűzés végére, és akkor még nem is horgoltam rajta semmit.
Gyöngyhorgolással egyébként csak karkötőket készítek. Több helyen láttam már nyakláncban is, az időközben nyugdíjba ment főnöknőm, akitől a technikát tanultam, is készített, nagyon gyönyörű láncokat, peyote technika és gyöngyhímzés segítségével befoglalt köves medálokkal, de nekem az életben nem lenne türelmem annyi sok rengeteg gyöngyöt felfűzni, folyamatosan számolgatni a szemeket, hogy a minta kijöjjön...

Mindemellett elkészítettem Mia születésnapi ajándékát is. Pontosabban szólva azt is csak befejeztem, mivel elkezdve már el volt egy ideje. 
Ott is eltértem kicsit az eredeti elképzeléseimtől, de nekem személy szerint így még jobban is tetszik. Fényképek róla leghamarabb csütörtökön, ugyanis ha minden igaz, szerdán oda tudom neki adni :) Addig meg nem szeretném elárulni a meglepetést :)
Büszke vagyok magamra, mert egyrészt nem felejtettem el (bocsi a korábbiért!!!!!!!!!!!) ezt a jeles dátumot, másrészt pedig időben készen lettem :) 
Remélem, neki is tetszeni fog :) 
Az biztos, hogy ilyet fogok még készíteni, mert egyrészt nekem is nagyon tetszik, másrészt Csibe is jelezte, hogy őt is meglephetem :)

Mindemellett persze azért kokárdáztam is.
Mert még az sem fogyott el...
De már majdnem a felénél járok, szóval haladok :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése