2013. február 6., szerda

Első megszólalás... :)


Sziasztok! Szeretnék írni pár szót, amolyan köszöntő féleségnek. Mia vagyok, és néha én is bele fogok szólni ebbe a blogba. Igyekszem majd azért rendszeresen. De nem ígérek semmit.. ;) Csak jó olvasgatást szeretnék kívánni!

Mint már Ayumi említette, voltunk az ökumenikus farsangon. Én követtem el a hátunkon lévő jelképet. (Hit-Remény-Szeretet) Szeretném most itt ismertetni, hogy hogyan készül, hátha valaki még kedved kap hozzá, és megcsinálja ő maga is. Ötletes, és mégis egyszerű.  (Csak hogy magunkat dicsérjem.. Vagyis Ayumit, lévén, az ötlet tőle származott).

Kezdjük is  a hittel. A hit jelképe a kereszt. Az alábbi fotón láthatjátok, hogyan nézett ki az általam elkészített hátunkra való. 


 Az eredeti minta, vagyis kép, ami alapján dolgoztam, itt megtalálható. Első körben, másoljuk át a mintát egy A/4-es fehér lapra. Ezen dolgozzunk végig, és majd csak akkor vágjuk ki, amikor teljesen elkészült. Így könnyebb dolgunk lesz. ;) 
A keresztet úgy készítettem, hogy első körben fekete tűhegyű filccel áthúztam a kontúrokat. Ezután kezdtem színezni. A belső keresztet sötétebbre, míg a külső részét világosabbra hagytam. Így jobban kiemelkedik. Továbbá, és nem különben a jobb oldalára árnyékoltam is. De ezt majd csak később. A középső részt (jelen képen ezüst) egyenlőre nem bántottam. Csak a kontúrok voltak meghúzva. Bátran használhatunk bármilyen eszközt a színezésre. Én itt használtam szövegkiemelő filcet, majd egy kis zsírkrétát, végül egy vizes ecsettel át is töröltem, hogy összemosódjanak a színek. A külső részét színes ceruzával színeztem ki. A pöttyök rajta pedig festékkel készültek. Nem festve, hanem pötyögtetve, hogy a felülete domború maradjon. Az árnyékolás szintén színes ceruza. Ne használjunk túl sötét színt erre.   Amint láthatjátok a belső és és a külső kereszt között van egy vékony rózsaszínes vonal. Ez úgy készült, hogy a lapra fehér vastag fonalat ragasztottam. Majd a fonal tetejét végighúztam filctollal. De csak a tetejét! Ezzel még inkább kiemelkedik. Amikor ez is megvan, jöhet az árnyékolás. Hajrá! Amint a ragasztó, és a festés, és minden megszáradt, rátérhetünk a középső részre. Ennek az árnyéka szürke. Ezzel is kiemeljük a csillogást. Maga az anyag pedig alufólia. Letépünk belőle egy darabot, majd azt igen apró darabokra tépegetjük. Azért apróra, mert aprólékos a munka a hegyes szögek miatt. Majd a területet kenőfejes ragasztóval beragasztózzuk (érdemes negyedenként haladni), aztán egy apró darabot felveszünk, azt is beragasztózzuk, és a helyére tesszük. Érdemes valami hegyes dolgot használni, így nem ragad a kezünkhöz, és könnyebben tudjuk a sarkokat is megcsinálni. Ha minden része megvan, akkor fekete tűfilccel ismét kirajzoljuk ezen a területen a mintát. És már csak ki kell vágni, és kész! :)

A következő a Remény. A remény jelképe a horgony. Íme az elkészült mű:


Az eredeti minta itt található. Bár a mintáról leszedtem a koronát... Szerintem így jobban mutat... 

Az elkészítése hasonló az előzőhöz. Ugyanúgy papíron dolgozunk, és csak a végén vágjuk ki. Itt a színezés színes ceruza (kék és zöld), az inda pedig szövegkiemelő filc. Ugyanúgy átrajzoljuk, kihúzzuk a részleteket, kiszínezzük. Ez után pedig amint látjátok, egy "kötél" tekeredik végig a horgonyon. Ezt szintén fehér vastag fonal ragasztásával lehet megcsinálni.  Majd ismét csak a tetejét színeztem be kiemelő filccel. A horgony "villái" ismét alufólia darabok, a már leírt ragasztásos technológiával. Itt lehet nagyobb darabokra is tépdesni. FONTOS! Egymásra is kerüljön az alufólia, és ne csak simán kivágni és ragasztani, hanem több darabból álljon! Így fog igazán jól kinézni.

A harmadik a Szeretet. A szeretet jelképe a szív. Az eredetit itt találjátok. Az általam készített pedig ilyen lett:


A technika teljesen ugyanaz, mint az előzőeknél. Színezés, ragasztás, kivágás. Amire figyelni kell ennél a mintánál, hogy valahol mindenképpen kapcsolódjon a szív falához amit rajzoltok, mert különben nem fogjátok tudni kivágni. Itt is filctollal, alufóliával, szövegkiemelővel dolgoztam. 

Remélem megnyerte valamelyik a tetszéseteket! Hajrá, és jó barkácsolást!

Mia

1 megjegyzés: