2012. november 14., szerda

Keresztszemes és hokedli

Igen, jól olvastátok.
Keresztszemes és hokedli.
Keresztszemes, mivel most két friss (az egyik tegnap lett kész) kereszt szemes képet szeretnék megmutatni, amik csak most egy fél órája kerültek lefényképezésre.
És hokedli, ugyanis egy régi hokedlire kiterítve fényképeztem le. A hokedliből látszik, hogy zöld, és pattogzik róla a festék, de jobb híjján fotóztam rajta, másrészt pedig a hokedlihez érzelmi szálak fűznek, mert azon még a nagyszüleim is ültek. De különben ezen a hokedlin rengeteg fénykép készült korábban is, amik még mindig nem lettek feltöltve.

Az első, ami tegnap lett készen:
A minta nem sajátom. Sőt igazából minta sincs hozzá. Egy elkészült kép alapján számoltam le. Kicsit el van nagyolva, az eredeti sokkal szebb, de én erre is büszke vagyok. Az eredeti képet itt nézhetitek meg. 

A másik pedig egy tündér sziluett:
 Nos igen, nem tudok normálisan fényképezni, eredetiben sokkal szebb :)
A minta nem saját, viszont fent van a neten, csak fogalmam sincs melyik oldalról mentettem le... 
Ez egyébként a Rachel Joy Scott idézet alapanyagából maradt fekete kongréra hímzett kép. 
Maga az anyag hímzés közben 10x10-es négyzetenként be volt jelölve fehér varró cérnával fércelő öltésekkel, és négyzetenként haladva készült a tündér, ugyanis a fekete anyagon elég nehéz nyomon követni a kockákat egyébként. A kezdetek kezdetéről van egy fénykép a fényképezőn, amit nem töltöttem fel a gépre még véletlenül sem, és ma már tutira nem is fogok. A cérna eltüntetése az anyagból maximálisan sikerült.

Történt velem ma valami tök szokatlan és mégis nagyon jó dolog.
Bementem az egyik méterárú boltba, hogy horgoló fonalat vegyek, a kollégák karácsonyi ajándékainak elkészítéséhez (egyelőre meglepetés). A színes fonalak között a választék nem volt valami nagy, főleg figyelembe véve, hogy mihez kellett volna.
Az eladó hölgyek, akik egyébként tündériek, kedvesek, lelkiismeretesek, figyelmesek, udvariasak (és itt még lehetne a jó tulajdonságaikat sorolni), ahelyett, hogy rábeszéltek volna, hogy vegyem meg valamelyik szóba jöhető nem túl olcsó fonalat, ami épp raktáron van nekik, felhívták rá a figyelmemet, hogy tulajdonképpen arra a célra nyugodtan lehet hímző fonalat is használni, mert abból nagyobb a kínálatuk, és egyébként is, sokkal olcsóbb. 
Egyelőre még nem próbáltam ki, de tulajdonképpen igazuk van. És az a durva, hogy eszembe sem jutott, pedig a napokban horgoltam hímző fonallal.
Szóval közel s távol továbbra is ez a bolt lesz a legkedvencebb (tudom ilyen szó nincs) anyagbeszerző helyem. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése