2014. január 4., szombat

Te döntesz!

A könyvet E. kolléganőmtől kaptam kölcsön, aki miután elolvasta, elhatározta, hogy minden arra érdemesnek oda fogja adni elolvasni :)
Arra érdemesnek találtattam, és megkaptam a könyvet olvasásra :)
Alig másfél nap alatt végeztem is vele.
Nagyon őszinte, kedves írás. Nem egy tündérmese, de a főszereplője egy igazi tündér :)
Másfél éves korában diagnosztizálták betegségét, és édesanyja mindent megtett azért, hogy megerősítse őt fizikailag, és lelkileg is.
Az, hogy korán elveszítette édesanyját, rányomta a bélyegét az életére, mégis sokat számít, hogy milyen úton indította el őt. 
Folyamatosan küzdenie kell a betegségével, fizikai korlátaival, az emberek hozzáállásával... Nehézségekkel a közlekedésben, hogy milyen alaposan kell megszerveznie egy utat A-ból B-be, hogy ne kelljen akár órákon át fagyoskodnia, mire jön egy alacsony padlós busz...
Őszintén ír a nehézségeiről, azokról a pillanatokról, amikor már ő is úgy érezte, hogy feladja, de mégis volt valami ami tovább lendítette... De a szép dolgokról is ír, amik örömet okoznak a számára, az álmairól.
Aktív, pörgős életet él, a családja, és barátai segítségével. Dolgozik, bulizni jár, szeret a társaság középpontjában lenni... 
És nem adja fel. Akármilyen nehéz is, sosem adja fel...
Mert nehéz, de mégis mosolyogva indul neki az újabb napoknak, amik még megadattak számára... Céljai vannak, és az nem csak a gyógyulás, hanem az, hogy megismertesse az emberekkel, hogy egy mozgássérült is csak ember, és úgy is kell hozzájuk viszonyulni, és ezért tesz is. Iskolákban előadást tartanak, rendezvényekre járnak a társaival.
 
Miután elolvastam, kicsit átértékeltem az életemet, és rájöttem, hogy szavam nem lehet, tök szuper életem van. Legalábbis hozzá képest, és mégis nyavalygok...
Na erről le fogok szokni (dolgozom már rajta).

Amilyen gyenge a fizikuma a betegsége miatt, olyan erős, és határozott lélekben.
Az ember megtanulja tőle, aki úgy él, hogy bármelyik nap lehet az utolsó (betegsége miatt 18 évet jósoltak neki, de hatalmas élni akarásával már betöltötte a 25-öt), hogy ez tényleg így is van, és élvezni kell(ene) minden egyes percét...
Le a kalappal előtte, és a családja, és a barátai előtt is, akik segítségével képes leküzdeni igazán nagy akadályokat is, és akik 1000%-osan támogatják őt.
Mindenkinek ajánlom ezt a könyvet, mert igazán szívhez szóló, és tele van pozitív energiával, ami még a lapokon is átsugároz!
Mert a remény az ami sosem hal meg.
És egy MOSOLY nem kerül semmibe :)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése