2014. január 14., kedd

Sál kötés

Úgy kezdődött, hogy szerettem volna sálat kötni.
Lassan két éve, hogy kolléganőim (akik azóta nyugdíjba mentek) megmutatták a kötés alapjait. Akkortájt volt egy megtanulok kötni-horgolni fellángolásom, a kötés indult erősebb lendülettel (akkor készült pár sál), de valahogy átalakult horgolás mániává (pedig azt hittem az lesz az, amit az életben nem tanulok meg).
Szóval most kitaláltam, hogy kötök egy sálat Csibének a sapkájához. Amit úgy vettem neki (annyira azért nem kötök :), de nem volt hozzáillő sál.
Eredetileg sötét rózsaszín fonalból készült volna hozzá egy sál mackó kötéssel, ugyanis ezt tanultam meg anno. 
Igen ám, csak nem ment. Pontosabban csináltam ahogy emlékeztem (tudtam, hogy volt benne ráhajtás, meg átemelés, meg összekötés, meg ilyesmi, de nem akart úgy kinézni, ahogy kellett volna...), de nem volt jó.
Néztem pár videót, de nem lettem előrébb, aztán közben elutaztam a családom másik feléhez.
M.-nek hála megismerkedtem a Frilly féle sálkötés rejtelmeivel.
 Csak elsőre bonyolult, idővel bele lehet rázódni. 
Ami kellemetlen, hogy ha eltűnik egy szem belőle, akkor le kell bontani az egészet (tapasztaltam :(
Viszont tényleg csinos, és mutatós sál lesz belőle, és nem nagyon igényel kötési ismereteket :)
Húgomnak is megtetszett, és megígértem neki, hogy kötök rózsaszínűt :)
Elkészült, nem is egy, hanem rögtön két példányban, mert Csibének is tetszett, ráadásul hasonló jellegű a sapka, amihez készült volna a sál (legalábbis színösszetételét illetően), és amit azóta sem visel, mert hogy neki most épp a másik tetszik... (amihez most már juszt sem fogok másik sálat kötni :)


 Készült egy sötétkék-fekete-ezüst szállas anyunak is:


 Sajnos a színválaszték nem valami nagy még (nemrég kezdték el forgalmazni a kedvenc boltomban), így még nem volt sem sárga, sem zöld fonal. Illetve elég ronda zöld volt vegyítve egy gombolyagban lilával, rózsaszínnel és ezüsttel, de valahogy nem tetszett.

Persze öcsém sem maradhatott ki a jóból. Neki ezt kötöttem:

Ez a mackó kötés.
Persze nem magamtól jöttem rá... 
Megérdeklődtem annál, akitől tanultam, hogy mi a gond, mert még a neten is megnéztem, de az sem olyan... Ugyanazt elmondta, amit a neten láttam, meg amire emlékeztem, és én nem értettem, hogy mi a gond...
Ez volt az a pont, amikor visszamentem a kezdetekhez, és már a különböző kötési technikák alapjairól néztem videókat.
Kiderült, hogy az volt a bibi, hogy én úgy kötöttem le a sima szemet, ahogy nekem az kézre esett, viszont azzal a mozdulattal csavartam is egyet a szemen, ezért nem stimmelt...
Sokadszori nekifutásra végre elkezdett hasonlítani, én meg örülni :)
Előre láthatóan még fogok sálat kötni a közel jövőben, vagy ki tudja :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése