2015. január 26., hétfő

Frici maci

Már egy ideje gondolkodtam a mackó készítésen. Még könyvem is van hozzá, de valahogy anyagot nem sikerült szereznem hozzá.
Szombaton viszont Pesten jártam, ahol barátnőmmel találkoztunk a Mammutban. Ha már arra jártunk, akkor beszaladtam a Hobby Művész boltba. Ugyanis olyan információt kaptam, hogy lehet ott kapni mackó egység csomagot. 
Már múltkor néztem ott kész mackót, de kicsit durvának találtam a 10.000 forintos árat... Főleg mivel most megnéztem, és a 10.000 forintos mackó, csomagban 4500 forint. Igaz nincs összevarrva, meg tömő anyag nincs mellette, de azért az 5000 forint nekem soknak tűnik....
Egyébként az Olga mackó, elvileg 50 cm állva. Ez 19 cm-es Frici nevű mackó. Még van egy ennél kisebb Iciripiciri maci is. 
Én Fricit vettem, Csibének is, meg egy Iciripicirit, hogy ha azt lesz türelme megvarrni, akkor a nagyobbnak is neki kezdhet, csak kihagytam a számításból, hogy azt macerásabb varrni... 
Szóval lassan neki kezdünk az övét is kiszabni.
Hosszú távon elraktam a szabás mintát, és veszek termo anyagot. Ma beszaladtam a kedvenc méterárú boltomba, feltérképezni az árakat. Annyira nem vészes, viszont elég rémes színű anyagok voltak, semmi klasszikus mackós...
Szóval anyagot majd még vadászok. 
Az eredeti mintához annyi változtatás, hogy én a mellékelt gyöngy helyett mackó szemet varrtam fel, és a kezeket Jancsi szeggel fogattam oda. Bár lehet, hogy a következőt inkább tényleg varrom. 
A nyakában sas szeg van, de azzal én nem tudok dolgozni. Nagyon merev. Lehet azt fogja felváltani a Jancsi szeg. 
Ilyen lett az én Fricim:






A feje és a végtagjai mozgathatók. 
A feje kicsit esetlen, azon látszik a legjobban, hogy nem tudok varrni. Ma már leegerezték, meg leszurikátázták, de azért szerintem elsőnek nem is rossz :) Folytatása következik :)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése