2012. december 1., szombat

Karácsonyi hangulatban

Bár sok helyen már október végén megjelentek a karácsonyi dekorációk, és november elejétől már mindenki akciózik, ami szerintem még korai, és szörnyen idegesít, ma már engem is elkapott a karácsonyi hangulat.
Munkahelyen a kolléganőkkel dekoráltunk, összeszereltük a műfenyőt a nappaliban, és fel is díszítettük. Határozottan szép és ezüstös lett (tudniillik a díszek mind ezüst színűek). 
A létra tetején egy picit féltem, de hát a legfiatalabb mászik fel, ez van... A lányok rendesek voltak, mert amikor megkértem őket, hogy ne nevettessenek, mert leesek a létráról egyöntetűen közölték, hogy ne féljek, mert ugranak. Mármint előlem el... :)

A karácsonyi hangulatot itthon is kiéltem. 
Eredménye:
Ez életem második adventi koszorúja, de határozottan ez a legkomolyabb. Többé-kevésbé családi projekt, mert anyu feltekerte a hópelyheket, Csibe meg rátette a gyertyákat. Szóval egy rossz szavam nem lehet :)
A koszorú alapja az újrahasznosítás jegyében egy tavalyi adventi koszorúból származik, amit karácsonyi vásáron a cserkészektől vettünk, Csibe kérésére. Egyébként nálunk nincs nagy hagyománya az adventi koszorúknak. Ez is az ő kívánságára készült el.
Nagynéném, aki szakavatott, évtizedes hagyományokra visszatekintően gyakorlott adventi koszorú készítő véleménye szerint is szép.
Az alapra fenyő ágak lettek dróttal felcsíptetve (U alakban meghajlított drótok, csak a tartás végére, ez is tavalyról maradt a koszorúban, mert jó ötlet), aztán arany színű kötöző szalaggal körbe lett tekerve, hogy ne álljanak az ágak össze-vissza. 
Utána körbe tekertük rajta az ezüst színű hópelyhekből álló füzért, amit tegnap vettünk a közeli áruházban. Eredetileg apró gömb díszeket szerettem volna a gyertyák mellé, de nem volt olyan, amilyen tetszett volna.

Ez pedig a készülő keresztszemes kép:




Még messze nincs befejezve. Ugyanebből az óarany színből készülnek még további levelek, és egy helyes kis kosárka. A levelek között pedig piros rózsák lesznek.
Az alsó képen lehet látni, hogy jelöltem be a 10 x 10-es kockákat. Amint a kép elkészül a cérnát nyom nélkül el lehet tüntetni.
Tudom, hogy vannak illanó filcek, meg hasonlók, de nálunk vidéken nagyon nehéz beszerezni. Nem is tudom, hogy milyen márkát érdemes venni. Van olyan akinek szüksége sincs rá. Apró képnél én sem jelölgetem. Az egyik kolléganőm nagyon laza, ő egyáltalán nem jelöl semmit. A minta alapján varr. De neki iszonyat türelme van. Én végig azon izgulnék, hogy stimmelni fog-e a minta a végén?
Na jó, egy hiba itt is van, de egyetlen kocka miatt, amit üresen kellett volna hagyni (sima, apró kocka, nem 10 x 10-es nem fogom visszabontani...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése