2012. december 2., vasárnap

Karácsony várás

Ég az első gyertya a tegnap elkészült adventi koszorún.
Persze nem csak nálunk.
Ma meggyújtották a templomban is, sőt, a falu közepén felállított hatalmas nagy adventi koszorún is. Az érdeklődés utóbbi iránt a vártnál sajnos jóval alacsonyabb, pedig már egy hete hirdetik minden fórumon. Tavaly valahogy többen voltunk. Jövőre talány ennyien sem leszünk :( Pedig olyan jó ötletnek bizonyult. Főleg mivel az emberek (elméletileg) nem rohannak el, lehet teázni, közösen enni, beszélgetni, hallgatni a szép zenéket, nézni a gyerekeket ahogy játszadoznak... Megcsodálni a Betlehemet, vagy a fenyőfát.... 
Úgy tűnik, még sincs erre igény.
Pedig én még emlékszem rá, hogy megboldogult lány koromban milyen társasági élet volt itt a faluban. Igaz ahhoz olyan szervező készséggel megáldott emberek kellettek (és voltak), amilyeneket nem könnyű találni. De a remény sosem hal meg... 

Kis izgalom jövő hétre megelőlegezve, hogy a templomban a második gyertyát a ministránsok fogják meggyújtani, és korábban kell menni, hogy tudjanak próbálni. Hogy mit, az annyira titkos, hogy még az érintett családi ministráns sem tudja :) De feltétlenül ott kell lenni, és ugye nem felejted el, mert akkor nem tudunk próbálni! :) Kíváncsi leszek, hogy mennyire lesz lelkes, amikor korábban fogom kicsalogatni a pihe-puha meleg ágyikójából :)

Ma elvittem egy Mikulás rendezvényre is. Pontosabban bábszínház volt, Mikulással egybe kötve. A műsor végén a Mikulás osztotta szét az ajándékokat a kicsiknek (már akiknek a nevére lett leadva csomag).
Sajnos apu már célzott rá neki tegnap, hogy ma jön majd a Mikulás, sőt arra is célzott, hogy KM. is ott lesz, szóval a meglepetés nem volt annyira meglepetés.
De azért nem baj, mert a műsornak is örült, KM.-nek is örült, amikor meglátta, sőt még Cs.-nek is, ugyanis róla még apu sem tudott, hogy elcsaltuk :)
A háttérből figyeltük ahogy nézte a műsort, és hogy izgett-mozgott, amikor jött a Mikulás, és osztogatta a csomagokat, hogy vajon ő is kap-e?
Még nem tudja, hogy mennek ezek a dolgok, de nem is baj. Ráér majd megtudni később.

Ez a dolog most egyébként úgy ment, hogy jött meghívó (tavaly is vittük), egyeztettem KM-el, hogy jön-e velünk, megdumáltuk Cs-vel is, beszereztük a jegyeket. 
A csomag esetében én naiv úgy gondoltam, hogy legjobb lesz, ha a rendezvény helyszíne mellett lévő üzletbe besuhanok, kiválasztok egy csomagot, átosonok a másik épületbe (a csomagokat ugyanis előre le kellett adni), és amikor leadom el is hozom a jegyeket.
Közben megláttam a kész csomagok árait.
Egy picikét kiakadtam, ugyanis a csomagok 1000,- körüli árakon mozogtak úgy, hogy két-három édesség volt bennük, mert hogy márka...
Sajnos az időm nem engedte, hogy több boltot is végigjárjak, de azért nem szándékoztam ennyit kiadni három csokiért.
Vettem egy Mikulás zacskót, végig szaladtam a sorok között, és kiválasztottam pár dolgot, amikről tudom, hogy szereti. Árban majdnem ott voltam, mint a kész csomagnál, de azért így jóval több dolgot tudtam neki beletenni, még ha annyira nem is márkásakat. A legjobban talán a ropinak örült (ami a kész csomagban nem volt), és megállapította, hogy van belőle a "legfinomabb cukorból" is egy csomag.
Szalag persze nem volt nálam, mert ugye azt miért is hordanék magammal, de megoldottam, amikor megpakoltam, átkötöttem egy kis kék hímző fonallal (mert az általában van nálam :) Nem volt gond, mert színében nagyon passzolt a csomaghoz. 
Amikor hozta a csomagot megmutatni, nézte erősen a kötözést, mert hogy ő ilyet már látott valahol (nem is tudom, hol), de nem szólt semmit...
Jó volt nézni az örömét :)

KM-el megdumáltuk, hogy jövőre CS-t is beprotezsáljuk a Mikulásnál, de csak ha az ölébe ül :)

Műsor után kijöttünk az épület elé dekorációs elemekkel fényképezni. Volt ott Betlehem, funér lemezből kivágott angyalkák, hóemberek, Mikulások. De a legnagyobb sláger egy széllel-bélelt hóember volt. De tényleg azzal volt bélelve. Nem tudom mi a hivatalos neve a dolognak, de a lényege az volt, hogy egy vékony anyagból készült hóembert gázláng szerű valamivel melegített levegő tartott állva, és le volt kötözve, hogy ne szálljon el. 
Olyasmi mint egy mini léghajó, csak kosár nélkül :) És sokkal hóemberebb :) (épp nyelvújítok :) Tudom, a macska meg fel van mászva a fára :P
Szóval nagyon buli volt :)

A műsor sem volt rossz egyébként, a kicsiknek nagyon tetszett.
Két fiatal hölgyemény játszott el egy három manóról (Szeder, Áfonya, és Ribizli) szóló mesét. Ribizli a rosszcsont közülük. 
Általános közvélemény kutatásom eredménye: Ribizli igazán megérdemelte a virgácsot :)  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése