2012. december 13., csütörtök

Igazoltan távol

Nem tűntem el, pusztán igazoltan voltam távol :)
De tényleg.
Kicsit összecsaptak a fejem fölött a hullámok, és minek után hétfőn rádöbbentem, hogy csütörtökön lesz a Luca napi vásár az iskolában, kicsit bele kellett húznom. Szerencsére már pár eladásra szánt dolog kész volt. Pontosabban kész volt 6 db. horgolt angyal (két fajta), 5 gyöngyhorgolt karkötő (na jó, háromra tegnap este (khm. éjjel) varázsoltam kapcsokat), és többé-kevésbé készen volt két virágos hajcsat.
Körülbelül fél 12 magasságában sikerült befejeznem mindent.
De annyira nem gáz, az óvodai ballagásra szánt búcsú ajándékok (óvónéniknek dadusoknak) végleges formában indulás előtt fél órával lett kész. Legalábbis akkor sikerült becsomagolni az utolsót. Fogadott ikrecském teljes lelki és fizikai támogatása, és segítsége mellett :) Ha ő nem lelkesít, akkor valószínűleg az életben nem lettem volna kész....
Szerencsére a települési oviba kellett csak odaérni :)

Szóval távollétem igazolására:
Horgolt angyal 1. innen.

A mintáját még tavaly kaptam, de nem tudok horgolni. Illetve akkor még nem tudtam. Nem mintha most tudnék, de azért a sokadik angyal után már kezdek belelendülni.
Igazából nyáron tanultam meg a tanfolyamon az egyik csoporttársamtól az angyalka elkészítését.
Macerás olyan szempontból, hogy a fejet, meg a szárnya részt külön-külön kell elkészíteni, és a szárnya részből kell kialakítani a szoknyát. De ami a legmacerásabb számomra legalábbis az a feje, mivel elég pici. 

Horgolt angyal 2. innen.
Ez még az elsők között készült.
Szeretem, mert folytonosan készül, körbe-körbe-körbe-körbe, a feje búbjától, a szoknyája aljáig. A feje nagyobb, mint az elsőnek, és így könnyebb elkészíteni is. De a szoknyája is jobban tetszik. 
Egyébként biztos tűvel jelölöm, hogy honnan indultam a körök elején (legalábbis a fejénél szükségem van rá), különben elveszítem a fonalat.

Gyöngyhorgolt karkötők:

A legegyszerűbb a piros-fehér, és a zöld-arany. Személy szerint kedvencem a fehér alapon virág-füzéres középen, és a fehér alapon piros szíves. Utóbbi és a zöld arany, kapocs nélkül, a két végét összevarrva készült, mivel nekem tetszenek a henger alakú karkötők (nyakláncban már nem) és ki szerettem volna próbálni, hogy milyen horgolva. Hát az összeillesztés nem az igazi. Össze sem lehet hasonlítani a peyote technikával készült hengeres karkötőkkel. Nem lehet (vagy legalábbis én nem tudom) úgy összeilleszteni, hogy szép legyen :( Viszont ha a felfűzés idejét leszámítjuk, sokkal haladósabb, és vonaton, buszon stb. is lehet dolgozni vele. Hogy ne legyen olyan csúnya, készítettem rá peyote-al egy-egy hengert, amit rögzítettem pár öltéssel, hogy ne mozduljon el, és teljesen fedje az összeillesztést.
A szívecskés közelebbről:
Sajnos pont nem látszik, hogy valódi szív minták vannak a fehér alapon és nem fél szívek.
A minták egyébként sajátok. Mármint a szíves, a virág füzéres, és a rombuszos (5 szemes) saját kezűleg lett készítve (tervezve) ezzel a cuki kis programmal
Egyébként a gyöngy horgolás alapjait megtanulhatjátok itt
Nekem szerencsém volt, ugyanis az időközben nyugdíjba ment főnöknőm tanított meg rá személyesen, ő pedig egy tanfolyamon sajátította el.

Ezek pedig a virágos csatok. Fehér-pirosban már láthattátok nálam.
Továbbra is tetszenek azok a kis csüngők. A szín összeállítás nem a legjobb. De a gyöngyöket úgy kaptam (arany, és vajszín), középre valóm meg csak ez a csiszolt piros volt.

Sajnos sem időm, sem lehetőségem nem volt előzetes piackutatást végezni, ami nagyban befolyásolta a keresletet az általam készített termékekre. Erősen befolyásoló tényező volt még a versenytársak mennyisége (az általános iskola teljes alsó tagozata, ugyanis a bevétel az osztálypénzbe ment :). A felső tagozat másik épületben van, így az nem befolyásolta az eladást. 
Az árakat a tanárok határozták meg, ugyanis nem tudtam ott lenni. Az angyalok 500,-/db áron mentek, a virágok 400,-/db, a karkötők szintén 400,-/db. Állítólag gyöngyös termékeknek ez volt az átlag ára.
Így sem panaszkodhatok, mert három angyal, egy karkötő, és a két virág kivételével minden elkelt. A többit is otthagytuk az iskolában, majd a következő vásáron is jók lesznek :)
Amúgy ha nem jöttetek volna még rá, befejeztem az üzleti ismeretek tanulmányaimat :)
Különben tényleg nem szólok egy rossz szót sem, mert az osztály termékei iránt így is volt kereslet. Igaz családi kiskorú (anyám asszisztálása mellett, aki el tudott menni segíteni, és vitte az általa horgolt könyvjelzőket, amikről persze nem készült kép :( Szóval az ajándékokat amiket haza szántak a konkurenciánál szerezték be. Így kaptam egy édi maci-egér hibridet, ami tök cuki (az általános iskola alsó tagozatos tanító nénimtől vette meg nekem, és ugyanott vett ajándékot fogadott ikrem/keresztanyjának 2in1), meg egy kagyló medálos nyakláncot. Sodronyra vannak fűzve kék gyöngyök, a közepére pedig vékony drót segítségével fel lett kötözve egy átfúrt kagyló.
Annyit alakítottam rajta, hogy a kagylón átnyomtam egy ékszer karikát, hogy nehogy leessen, mert a drót tényleg nagyon vékony. 
Holnap meg majd veszek tengerkék szalagot, amivel majd meg tudom kötni, ugyanis idegesít, hogy nincs rajta kapocs, és egyébként is szeretem a masnikat, meg a szalagokat :)
Még vár rám pár horgolni való angyalka, szigorúan a második fajtából (6 db holnap fog gazdára találni :).
Az angyalokkal való kapcsolatom a továbbiakban két esélyes.
a) vagy minden héten horgolok legalább két angyalt, hogy a következő karácsonyi szezonban ne kelljen vele foglalkozni
b) jövő karácsonyig fel függesztem az angyalkás tevékenységeimet, és akkor az utolsó pillanatban fogok éjjel-nappal angyalkát horgolni. 
Egy horgolt tárgy elkészítése egyébként már tervben van, a második angyalka szoknya része által inspirálva, de bővebben majd akkor, ha meg is valósult :)

A nap legjobb híre, hogy Kiskorúval az adventi koszorúnkkal neveztünk egy játékra HáziManónál, és bekerültünk a három nyertes közé. A nyeremény egy szörnyen aranyos nyaklánc. Hatból lehetett kiválasztani. Hát nem volt egyszerű meghozni a döntést :) Mihelyt megérkezik, meg fogom veletek osztani :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése