2015. február 25., szerda

676 könyv

Tegnap este Facebook-on belefutottam egy listába. Tulajdonképpen egy Wikipediá-s link volt egy irodalom kritikai könyvhöz, amit irodalom kritikusok állítottak össze.
Konkrétan nem a szóban forgó könyv a lényeg, hanem a lista, amely tartalmazza az 1001 könyv címét, amit érdemes elolvasni.
Általában találomra válogatom ki az olvasni valót a könyvtárban. Főleg az újdonságok közül, de van egy-kettő, amit századszor is elolvasok, annyira szeretem. 
Viszont az iskolai kötelező olvasmányokban az volt a jó (kövezzetek meg érte nyugodtan, de én szerettem őket általában), hogy az ember olyanokat is elolvasott, ami egyébként soha nem jutott volna eszébe. 
Szóval én ma fogtam a listát, és kivettem belőle azokat, amelyek nem jelentek meg magyarul. (az angol tudásom erősen korlátozott, elsősorban keresztszemes, és horgolós kifejezések, de ilyen könyv nem szerepel a listán).
Így is maradt 676 könyv.
Kipipáltam azokat (sajnos elég keveset), amiket már olvastam. És kinéztem a listáról párat, amit a következő esedékes könyvtár látogatásomon be fogok szerezni.
Nagy örömmel töltött el a Candide című mű kipipálása. Volt ugyan pár kötelező, amivel megszenvedtem, de elolvastam, például a Vörös és fekete, de a Candide az egyetlen olyan, amit kifejezetten utálok, és az életben még egyszer nem veszem a kezembe. 

Szóval ha esetleg valakinek lenne kedve hozzám csatlakozni, és végig olvasni a listát (nincs meghatározva a sorrend, vagy hogy meddig kell elolvasni), annak nagyon szívesen átküldöm a rövidített listát, a magyarul is megjelent könyvekkel. 
Én elkezdem az biztos, de valakivel együtt olvasni sokkal szórakoztatóbb lenne.
Na?! Valaki?! Hm?????

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése