2014. szeptember 29., hétfő

Hogy fogyjanak a maradékok- Teru teru bozu

A dobozok alján itt-ott még belefutok felhasználatlan maradékokba. Nem is kevésbe.
Ezért elhatároztam, hogy legalább a maradék fehér jellegűt felhasználom valamire. Ezzel egyidejűleg döbbentem rá a tényre, hogy már rengeteg amigurumi figurát készítettem, de nekem valahogy nem jutott.
 Egy amigurumis oldalon párszor már belefutottam ebbe az édes kis kísértet figurába. Legalábbis én idáig azt hittem róla, hogy az. De mégsem. Teru teru bozu-nak hívják.
Próbáltam magyar oldalakon utána kutakodni, hogy mi is ez, de nem nagyon lettem okosabb. Lehet nem jó helyeken keresgéltem.
Japánból ered, mint sok minden. A hagyomány eredete vitatott, de a lényeg az, hogy a japán gyerekek, ha jó időt szeretnének egy kirándulás vagy akármi miatt, előző nap elkészítik valamilyen anyagból ezt a kis figurát, és kiakasztják az ablakba, hogy jó időt hozzon.
Rengeteg videó van a neten, amin bemutatják, hogy lehet elkészíteni például zsebkendőből. De az már nem amigurumi. 
Nem tudom, hogy a jó időt mennyire fogja meghozni, de legalább a "fehér" elfogyott. Még mielőtt a figura elkészült volna. De nem akartam se lebontani, se félbe otthagyni, ezért kipótoltam a maradék nagyon halvány sárgával. 
Szerintem nagyon aranyos lett. Vidáman vigyorog a szekrényemről :) 




Hozzá egy kis videó, ugyanis dal is tartozik hozzá. 
A magyar szöveget láttam az egyik oldalon, ahol infókat kerestem a témában. A lényege az volt, hogy a szerzetes, amit a baba szimbolizál hozzon jó időt, mert akkor majd kap arany csengőt, meg majd isznak rízs bort, és egyébként meg ha nem teszi meg, akkor majd jól le lesz vágva a feje. Amit én mondjuk sajnálnék, annak ellenére, hogy igazándiból nem túl bonyolult az elkészítése.





 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése