2013. október 23., szerda

Boomerang! :)





Délelőtt youtube-on böngészgettem, origami videókat néztem. Ott bukkantam egy boomerang (igen csak így angolosan, mert tök poén így leírva) készítésének bemutatására.
Néztem-néztem, de nem értettem semmit. De aztán megtaláltam ezt a videót:
Ezen már egészen jól nyomon követhető a dolog.
Sajnos fújt a szél, ennek eredményeként az első (működő) prototípus, az ereszcsatornában végezte. De legalább működött :) A szél csak az irányon módosított.
Pár éve vettem Csibének műanyag bumerángot (négy különböző fajtájú volt egy csomagban). Szedtük le fáról, tetőről, csalánosban bogarásztunk utánuk, szóval mozgalmas volt. Néha nagy kegyesen megfordultak a levegőben, de sosem szálltak teljesen vissza. Ez a papír bumeráng viszont visszajön (ha ügyesen dobja el az ember), és el is lehet kapni.
Kidekoráltunk párat, hogy meg tudjuk Csibével különböztetni őket. Ez az enyém. Csibéé cukibbak lettek, de nem kaptam engedélyt a bemutatásukra :(
A tapasztalatok azt mondatják velem, hogy a szélben elég macerás papír bumerángot dobálni. 
Méretét tekintve a papír ideálisan minimum A/5 vagy A/4 méretű. A narancs színű egy  10x10-es négyzet alakú lapból készült (persze félbe vágva), és nem fordul vissza.. :(
A tartás miatt igazából a rajzlap a legjobb hozzá. Legalábbis az írólaphoz képest sokkal jobb.





Ez a változat sokkal egyszerűbb, és garantáltan működik is. Habár kevésbé látványos. De azért nagyon buli :D

Egyébként a youtube-on rengeteg videó van fent, ami alapján nem csak dekoratív dolgokat, hanem kreatív játékokat is lehet készíteni. Érdemes ott böngészni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése