2013. október 10., csütörtök

Az első babáim

Most hogy végre sikerült megszervezni az első játékunkat a 100. bejegyzést követően (amire szeretettel várunk minden jelentkezést! :) hoztam a következő bejegyzést :)
Hogy-hogy nem de úgy alakult hogy nem is olyan rég, a fejemet baba készítésre adtam. Az igények elég egyediek voltak (most nagy divat felénk a Monster High), de hát a képességeim eléggé korlátozottak még.
Nézegettem az amigurumi baba mintákat, de a célhoz egyiket sem találtam megfelelőnek, szóval elindultam a saját fejem után.
Az első elég vicces volt, mert horgoltam egy kört, aztán rájöttem, hogy nem lesz jó, ezért visszabontottam kettőt, de közben azért jegyzetelgettem, hogy mit is csináltam idáig, csak hogy meg lehessen ismételni... Fázis fotók sajnos nem készültek.
A baba láb és kéz volt az, amihez némi segítséget vettem igénybe, ugyanis megnéztem pár mintát, hogy mi a trükkje.
Az eredménnyel szerencsére mindenki elégedett lett :)
Íme:



 Ez maga a baba. A fejét egybe horgoltam a testével. Annyira nem látszik, de a homlokán a felálló szállak a frufru akarnak lenni (igen a macska meg fel van mászva a fára)... Némi simogatást követően azért tudnak rendeződni :)
A cipők (mert volt egy röpke balerina baba lesz időszak is) egybe lettek horgolva a lábakkal, mert időközben lett egy kis variálás, de nem akartam már újra lábakat horgolni.
A ruha két részből áll. A felsőrész, és a fekete szoknya egybe van horgolva, de van alatta egy szintén rózsaszín bugyi is. Amit igazából egybe lehetne horgolni a felső részével, vagy akár csak összevarrni is, mintegy fürdőruha jelleget kölcsönözve az egésznek, de ez most ilyen lett. 
Két baba készült (egyelőre).
 
A piros táska szintén saját kreálmány. Rendesen bele lehet pakolni apróbb kincseket, a fekete-arany díszgombbal be lehet zárni.
Ami nagyon hosszadalmas volt, az a baba hajának elkészítése. Méretre igazítani a szálakat, felhurkolni, rájönni, hogy kevés lesz azon a soron, vágni még, igazgatni, hogy ne legyen se túl rózsaszín, se túl fekete... Na ez igazi türelem játék.

Jelenlegi tartalma (iskolás tulajdonos révén) két könyvecske. 
Ilyenek:

 
A könyv készítésének ismerete még a nagy origami-korszakomból maradt meg :) Ezek A/4-es lapokból levágott négyzet alakú papírokból készültek. Nagyságra valamivel kisebbek mint egy gyufás doboz. Bármire fel lehet őket használni. A/5 méretű papírból készítettem már fénykép albumot is (elég picire szerkesztett fényképekből), amiből egy gyufás dobozban kettő is elfért. Pillanatnyilag valamelyik táskám mélyén tartózkodnak, de mihelyt megtaláltam mindenféleképpen teszek fel fényképet. 
Akit esetleg érdekelne, hogy ezek a könyvek hogy készülnek:


Két oldalán különböző színű papírból persze eredetibb, de hát ha ló nincs, jó a szamár is ugye...
A babák mintája teljesen saját, de amennyiben igény mutatkozik iránta, nagyon szívesen megosztom.

A jelenlegi projektjeim a mese-fantasy kategóriában mozognak, de mivel meglepetésnek készülnek így még nem publikusak :)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése