2013. július 7., vasárnap

Angyal könyvjelzők -kicsit másként

Csibe holnap megkezdi a napközis tábort a bicskei könyvtár szervezésében. Már nagyon várja :) Érthető is, hiszen a könyveket is szereti, a könyvtárat is szereti, a könyvtárosok meg annyira kedvesek, hogy őket nem lehet nem szeretni :) 
A programok nagyon jónak ígérkeznek. Lesz tábor záró buli is, pénteken. A felhívásban kértek apróságokat zsákba nyúlnak. (hát itt gondolkodtam egy picikét, hogy az milyen állat lehet... :) 
Szóval stílusosan könyvtárba könyvjelzők :)
Készülnek szív alakú könyvjelzők gémkapocsból, horgolással, amit már mutattam, és természetesen angyal könyvjelzők is, a megszokottól kicsit eltérően.
 A "jelző része" piros-fehér-zöld zsinór, ami kumihimo technikával készült. Az egyes szálak négy szál hímzőfonalból állnak össze. Ahhoz, hogy a színek a megfelelő sorrendben fonódjanak össze, piros-zöld-fehér sorrendben kell a szálakat felhelyezni, és természetesen mind a hármat külön-külön sodorni. Így leírva kicsit bonyolultan hangzik, de egyébként nagyon egyszerű, és haladós technika.
Ugyanilyen angyalkák készültek még körmös fonással is, amit tavaly tanultunk kolléganőmmel egy tanfolyamon az egyik csoporttársunktól:

A színeket tetszés szerint lehet variálni. 
A kumihios zsinórnál akadályt csak az jelenthet, hogy mennyi szálat tudunk befűzni egy hurokba a szoknya alján (én középre helyeztem a zsinórt). 
A körmös fonásnál pedig maximum öt különböző színnel dolgozhatunk egyszerre.
Az én kedvencem ezek közül a körmös, de Csibe mindkettőre leadta a rendelését :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése