2016. január 28., csütörtök

Tolltartó cipzárból

Annak idején, Mia mesélt a címben szereplő tolltartókról, de élőben sajnos nem volt hozzájuk szerencsém, mert mielőtt összefuthattunk volna, már odaadta a lányoknak, akiknek ajándékba vette. 
Akkor tájt annyira nem hozott lázba a dolog, mégis még tavaly rákerestem a neten, hogy milyen lehet, és mennyire nehéz elkészíteni. 
Itt találtam egy egész jó leírást. Pontosabban képes bemutatót. 
A kezdete nem volt teljesen világos, hogy is alakul ki, de rengeteg gombostű felhasználásával össze-vissza tűzködve, csak rájöttem. 
Ez volt október 30-án. Hogy honnan emlékszem rá ilyen pontosan? Tűzködés közben a Halloween című horrort néztem a tv-ben :) Ami egyébként nagyon jó film. Legalábbis az 1-2 (a második részt néztem 31-én :). A 3 részt csak elkezdtem nézni a neten, de valahogy nem hozott lázba. De lehet, hogy egyszer neki esek még egyszer, mert vannak bennem kérdések :)
Na szóval tűzködtem, és varrtam.
Akkor még abban a tudatban, hogy cipzárat csak a boltit lehet kapni. 85 cm-es cipzárhoz 3-4 cm széles szalag kell, hogy elég hosszú legyen. Akkor varrtam többet is, ajándékba. Azokról nem készült sajnos kép. 
Viszont, később kiderült, hogy cipzárat lehet méterben is kapni. Lényegesen olcsóbb, mint a kész cipzár, könnyebb varrni, és nincs benne műanyag, ami még nehezítené is. 
Szóval nekifutottam abból a cipzárból is. 
A hosszúsággal való játék azért is jó, mert így keskenyebb 1-1,5 cm széles szalagokkal is lehet dolgozni. Azokból ugyanis vannak nagyon jópofa, szép szalagok is.
A következő tolltartók 2 méter cipzárból és 2 méter szalagból készültek. Utóbbiból jutott még az akasztónak is. 
A spirálisan felfelé kunkorodók kézzel készültek teljesen. A cipzárat hímzőfonallal férc öltéssel varrtam össze, és a szalagok külön, szintén férc öltéssel, de varró cérnával lettek felvarrva (a ragasztásban nem bíztam).
A vízszintesen csíkozódó viszont közös Mia-Ayumi munka. Én összeférceltem, Mia pedig varrógéppel végigment a cipzáron, és miután eltávolítottuk a fércelő cérnát, géppel varrta be a szalagot is.
Ilyenek lettek:






A fényképek Mia munkái, de ez a minőségen is látszik :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése