2015. március 22., vasárnap

Makett

Legutóbb, amikor betévedtünk Csibével az egyik ajándék boltba, láttunk maketteket. És most nem konkrétan repülő/autó/hajó makettre kell gondolni. Volt Pisai ferde torony, és Taj Mahal is. 
Rögtön kedvet kaptunk hozzá. Legalább próba szinten.
Annak idején apu hozott repülőgép modelleket, de annyira macerás volt, ragasztgatós, meg egyébként is... szóval nem jött be.
Viszont.
Itt nem kell ragasztgatni, nem kell vagdosni, csak ki kell szedni a részeket a karton lapokból. Ami viszont a legjobb, hogy számozott részek, és számozással ellátott képes összeállítási útmutató van hozzá. 
Bár a kezdeti lelkesedés Csibénél is megvolt, aztán ott hagyott.
El is raktam, hogy majd megcsináljuk, de ma már rászántam magam, és összeraktam a Titanic-ot. 

Emlékszem, mekkora Titanic mánia volt, amikor megjelent a film. Amit akkor nem is néztem meg, mert nem szoktam semmivel akkor foglalkozni, amikor mindenki megőrül érte. Ha nagyon érdekelni fog egyszer, úgyis mindent megnézek. 
Igaz, eltelt pár év a nagy láz lecsengését követően, amikor rászántam magam, hogy végig nézem, de azóta nagyon meg is szerettem.
Igaz csak százas zsepivel ülök le megnézni. Habár én akkor kezdek bőgni, amikor az idős házaspár aludni tér a süllyedő hajón, meg amikor az anya fekteti a kicsiket... 

Miával annak idején, Budapesten, még a Titanic kiállításon is voltunk. Nagyon érdekes volt a sok tárgy, amit fel tudtak hozni a hajóról. 
Meg, hogy mindenki kapott egy beszálló kártyát, amin rajta volt egy utas "élete", és a végén a nagy listán meg lehetett nézni, hogy az az utas, akit az ember kapott, vajon túlélte-e a katasztrófát.
Mia, és J. (aki szintén velünk volt) karakterére nem emlékszem már, de az "enyém" túlélte, a gyerekei szintén.

Mostanában eléggé felkapott lett megint a Titanic. Na persze nem a film, de az egyik csatornán rendszeresen futok bele Titanic témájú műsorokba. 
Legutóbb a téma az áldozatok beazonosítása, és eltemetése volt. Sokakat tengerész temetésben részesítettek. De ti például tudtátok, hogy valahol van egy temető is, ahol a kiemelt, és esetenként azonosítatlan áldozatokat temették el? És azokat is, akiket a családjuk nem tudott hazavitetni?
Ráadásul a katasztrófának, valamint egy orvos leleményességének köszönhető, hogy bevezették, hogy a későbbi azonosítás megkönnyítése miatt, a holttestekről fényképek készülnek a mai napig.

Sajnálom az áldozatokat, és most nem a film béliekre gondolok, hanem azokra, akik ténylegesen ott voltak a hajón. Függetlenül attól, hogy hányad osztályon tartózkodtak. 

De ez csak pár gondolat, a makett alapján. Ami ilyen lett.






 A fedélzettel megszenvedtem, de megérte.

A végére egy kis összeesküvés elmélet. Nekem nagyon fura, hogy vannak emberek, akik megnéznek egy filmet, és ilyeneken agyalnak... Most komolyan... Jack egy film szereplő... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése