2014. október 17., péntek

Jodi Picoult: A nővérem húga

Még a nyáron olvastam egy cikket, ami azzal a figyelemfelkeltő címmel kezdődött, miszerint egy kislány beperelte a szüleit, mert már nem akar a testvére donora lenni.
A cikkből kiderült, hogy lényegében egy könyvről van szó (amiről most írni fogok). 
Bár alapvetően utálom a félrevezető címeket (személyes kedvencem egy sztárról szóló cikk volt, akinek "ömlött a vére", de kiderült, hogy csak vért vettek tőle), arra jó volt, hogy felkeltse a kíváncsiságomat a könyv iránt.
E.-vel beszélgettünk róla, ugyanis ő a film feldolgozást látta. Többé-kevésbé, ugyanis nem tudta végig nézni, annyira megindító.
Nálunk, a könyvtárban nem volt meg, viszont még múlt hónapban kértek nekem a tündéri könyvtárosaink Fehérvárról előjegyzéssel, könyvtárközin egy példányt, ami hétfőn jött meg, de tegnap tudtam érte elmenni. Szeretem a könyvtárat, főleg amilyen kedves könyvtárosaink vannak, ráadásul amióta van lehetőség könyvtárközi kölcsönzésre is, nincsenek határok. :) Még a világ végéről is elő keresik a kívánt könyveket, ha helyben nincs meg. :)

E.-vel megállapítottuk, hogy a könyv és a film között ha nem is sok helyen, de elég nagy eltérések vannak. Főleg ami a végkifejletet illeti. 

Maga a könyv hét szereplő szemszögéből mutatja be, hogy egy 13 éves lány szeretne ura lenni a saját testének, és unja már, hogy élete minden pillanatában készen kell állnia arra, hogy a testvérének segítsen, csontvelőt vegyenek tőle, és most már az egyik veséjét is fel kell ajánlania.

A két nővér nagyon szoros kapcsolatban van, leginkább a betegség miatt, mivel a sok kórházi kezelés miatt nem nagyon van lehetőségük más barátokra szert tenni. 

A történet fel vet egy csomó gondolatot, hogy van-e joguk az embereknek létrehozni genetikailag tökéletes személyeket csak azért, hogy megfelelő donorok legyenek. (Emlékeztek még a Skorpió házra?!). Eldöntheti-e egy szülő, a kiskorú gyermeke nevében, hogy mi az, amit fel kell áldoznia a testvére érdekében? Köteles-e a gyerek a saját életét, egészségét félredobva megtenni mindent a testvéréért? Akkor is, ha ez számára szenvedés? Ha az életét úgy kell leélnie, mintha nem lenne saját személyisége, csak a nővére húga lenne, valaki, akiből bármikor ki lehet venni részeket?
 
Nagyon olvasmányos a könyv, délután elkezdtem, és képtelen voltam letenni addig, amíg be nem fejeztem. Még tegnap éjszaka.
Tele van kételyekkel, bizonytalansággal, titkokkal, reményekkel, vágyakkal, némi romantikus mellékszállal, ami az ügyvédet illeti... 
Ráadásul akkora fordulat van a végén, hogy csak na. 
Nagyon izgalmas, és én szörnyen drukkoltam, hogy sikerüljön Annának elérnie a célját. 
És most nem fogom lelőni a poént.
Mindazonáltal, aki kedvet kapott a könyv elolvasásához, a végéhez készítse ki a zsepiket. Én elhasználtam pár darabot...

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése