2013. június 19., szerda

Golyó csúszda- az újrahasznosítás jegyében

Két napja foglalkoztat a golyó csúszda készítés.
Az ötletet persze az üveggolyók adták. Valamint az, hogy Csibe csak úgy szeret játszani velük, ha van valaki akivel játszhat. (Annak idején én órákig el voltam velük egyedül is). Persze az ember lánya nem mindig ér rá/van hangulata az üveggolyózáshoz.
Tehát kell valami, ami szórakoztatóvá teszi egyedül is a játékot.
Rémlett, hogy láttam golyó csúszdát (nem tudok rá jobb nevet). Megnéztem az árakat hozzávetőlegesen. 
Hogy mit ne mondjak, nem az én fizetésemhez való a dolog....
De ha már foglalkoztat egy gondolat, akkor nem könnyen verem ki a fejemből.
Az ötlet a következő volt:
PET palack szétnyiszatolásával létrehozni egy olyan pályát, amiben a golyók anélkül végig tudnak menni, hogy szanaszét gurulnának.
Tegnap volt az első nekifutás.
A tapasztalatok:
1. Négy részbe felvágott PET palack nem jó, mert a pereme kicsi lesz, a golyók oldalt ki fognak esni.
2. A puha falu PET palackból pláne nem jó a negyed, mert nyeklik össze-vissza.
3. A cellux nem igazán jó eszköz hozzá, mert össze-vissza ragad, csak oda nem ahova kéne... (vagy csak én nem tudok vele dolgozni).

Mára sikerült hozzáférnem két üres palackhoz, naná, hogy ugyanolyan vékony faluból, de ha csak félbe vágjuk, akkor már van tartása, ráadásul a pereme is elég nagy marad ahhoz, hogy ne csússzanak ki a golyók.
Az összeállításához cérnát használtam. Tulajdonképpen az egyes elemek jól-rosszul, de össze lettek varrva. Csibe hathatós segítségével alakítottuk ki az elemeket, ugyanis segített kipróbálni, hogy leesik-e a lyukon a golyó.
A dolgot nehezítette, hogy nem egyenes a palackok oldala, de amennyiben a hajlatot érintve vágjuk a lyukat, és szükség esetén tágítjuk is, nem okoz nagy problémát.

A végeredmény ez lett. 


Jobb híján egyelőre bogrács állványra lett akasztva. A szerkezet négy szintből áll. Tetszés szerint lehet persze bővíteni, attól függetlenül, hogy milyen magasságba tudjuk úgy felakasztani, hogy az érintett gyerek is hozzáférjen a tetejéhez.
Szükség esetén egy kis cérna átfűzésével meg lehet erősíteni, hogy ne nyúljon meg nagyon, ha több golyó lenne benne, mert akkor már nem úgy csúsznak le.
Az utolsó lyuk alá cérnával odahelyeztem, az egyik palack levágott tetejét, és alá lazán rögzítettem cérna segítségével az egyik levágott aljat. 
A teteje azt a célt szolgálja, hogy némileg irányítottan tudjon a golyó leesni, ne csak úgy össze-vissza, az alja pedig felfogja az aláhulló golyókat. 
Azért fontos, hogy az alját ne rögzítsük túl szorosan a tetőhöz, mert nagyon megnehezítené, a golyókhoz való hozzáférést.
Működés közben így néz ki a dolog:

 
A játékot lehet tovább variálni, akár további szintekkel, akár dekorációval... Az ötletek tárháza végtelen.
Nektek hogy tetszik?
A dekoráció, és a lyukak próbálgatása mehet gyerkőccel együtt, de a palack vágás szigorúan felnőtt munka!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése