2014. április 15., kedd

Húsvét :)

Elhatároztam, hogy húsvétra tojásokat fogok horgolni. Lelki szemeim előtt lebegett a gyönyörűen áttört csipkés tojások sora, hófehéren, kikeményítve... Amiből persze nem lett semmi. Mert a keményítgetés valahogy nagyon pepecselősnek tűnik, meg amúgy is ááááá... Majd egyszer :)
De a téma azért nem hagyott nyugodni.
Kedvenc anyagbeszerzős boltomban (ahol sajnos még mindig nincs törzsvásárlóim :( megláttam a szebbnél szebb, színesebbnél színesebb tojásokat.
Pár éve már használtam ilyet, de akkor gyöngyből fűztem rá mintát. Fényképes dokumentáció, fényképezőgép hiányában akkor nem történt. Előre láthatóan nem is fog, mert hogy még egyszer nem állok neki az tuti...
Viszont elkezdtem keresgélni behorgolt tojás mintákat. Itt találtam is.
Személyes kedvencem a virágmintás, aztán a hálós. De a harmadikat is kipróbáltam. A virágos a legegyszerűbb.
Első neki futásra sikerült benéznem a tű méretet. 2-es tűvel és 5-ös fonallal dolgoztam, de ritka ronda lett. A tojásra nem feszült rá a minta. Aztán meghagytam a fonalat, de a tűt lecseréltem 1,5-ös méretre.

Némileg így is kellett alakítani a mintán, ugyanis nekem nem jött ki így sehogysem. 
Például az utolsó két körben nem 2-3 láncszemeket horgoltam a pálcák közé, hanem 1-et az utolsó előttin, és az utolsó körön egyet sem. 
A hálósnál pedig a 3 és 2 ráhajtásosok helyett 2 és 1 ráhajtásosokat horgoltam.

Az eredmények képekben: 




A fényképezés továbbra sem az erősségem sajnos. 
De azért a tojások egész jól mutatnak a fenyőfán :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése