2013. augusztus 12., hétfő

Horgolt rozettás

Ennek a terítőnek a mintája a Diana Horgolási ötletek egyik számában van. Ez volt az első horgolós újság, amit megvettem magamnak, pont ezért a terítőért (ez volt a címlapon), de aztán mégsem volt hozzá bátorságom, helyette egy másik terítőt készítettem el. 
Most viszont már úgy gondoltam, hogy van kellő gyakorlatom hozzá, és neki vágok.
Két dologtól tartottam igazán, az egyik a közepén lévő virágok egymáshoz való illesztése. Nem volt valami könnyű :( 
A másik pedig a a közepén található minta, mert egy korábban számomra ismeretlen horgolási technika volt benne, amit elég nehezen tudtam értelmezni.
Végül mégsem itt rontottam el...
Igazából az elején történt egy kis baki, ugyanis a rozetták után elszámoltam az egyráhajtásosokat, így a kelleténél egyel több ív került az azt követő sorba, ami ott nem is volt még feltűnő. Sőt egészen addig nem is volt az, amíg a szélén a háromszöges-virágos motívumokat nem kezdtem készíteni. Annak is a második körében tűnt fel, hogy valami nagyon-nagyon nem stimmel :( Nem akart sehogy sem úgy kijönni a minta, ahogy kellett volna.
Számolgattam jobbra-balra, és arra a megállapításra jutottam, hogy egyel több függőleges "csíkom" van a mintában, mint kellene, és sehogy sem lehet úgy szaporítani-fogyasztani, hogy ne legyen feltűnő a hiba :(
Először arra gondoltam, hogy egy kört visszabontok, és majd mindenkinek azt mondom, hogy direkt olyan a terítő, de végül is nagy kínkeservesen visszabontottam 15 kört :( Nem esett jól, hogy mit ne mondjak :(
Ráadásul igazából még 3-at kellett volna, de itt már többé-kevésbé el tudtam rendezni úgy a szálakat, hogy ne legyen annyira feltűnő a baki. 
Talán ha sikerül ezt a csapást kihevernem, előbb-utóbb neki futok még egyszer. Egyszer... Majd... Talán...
Egyelőre ebből a fajtából marad ez az egy példány:

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése